WooCommerce jest popularną, zintegrowaną z WordPress’em platformą e-commerce, która – dzięki elastyczności oraz rozbudowanemu ekosystemowi wtyczek i motywów – jest obecnie jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań do tworzenia sklepów internetowych.
WooCommerce zostało stworzone przez WooThemes w 2011 roku jako wtyczka do WordPressa. W 2015 roku rozwiązanie zostało przejęte przez Automattic, firmę stojącą za WordPress.com, i stało się oficjalnym produktem WordPressa, co przyczyniło się do dalszego rozwoju i popularności Woo.
Przejęcie WooCommerce i jego integracja z WordPressem umożliwiły lepsze dopasowanie Woo do ekosystemu WordPressa oraz poprawiły optymalizację, stabilność oraz wydajność sklepów budowanych z pomocą tego rozwiązania.
WooCommerce oferuje wiele darmowych i płatnych motywów stworzonych z myślą o łatwej nawigacji i estetycznym wyglądzie. Sklepy WooCommerce mają z reguły dobrze zaprojektowane, funkcjonalne interfejsy użytkownika, których elementy – takie jak koszyk, menu główne, kategorie produktów i przyciski – są umieszczone w miejscach, w których klienci ich szukają i dzięki temu z łatwością poruszają się po sklepie.
Przejrzystość interfejsu sprawia, że klienci nie muszą się zastanawiać, gdzie kliknąć, aby wykonać konkretne działanie, co przekłada się na brak przeszkód na „ścieżce zakupowej” i wyższą sprzedaż.
WooCommerce pozwala tworzyć sklepy z czytelnym i logicznie ułożonym menu oraz kategoriami produktów umożliwiającymi klientom szybkie i intuicyjne odszukanie konkretnych produktów. Poza tym, wbudowane funkcje wyszukiwania i opcje filtrowania pomagają w szybkim zawężeniu wyników do tych najbardziej odpowiednich.
WooCommerce oferuje przejrzysty proces zakupowy, który minimalizuje liczbę kroków potrzebnych do złożenia zamówienia.
Klienci mogą w prosty sposób dodać produkty do koszyka, przeglądać jego zawartość, a następnie przejść do płatności. Formularze mają z reguły uproszczoną formę, a niezbędne informacje zebrane są w logiczny sposób, co zmniejsza ryzyko porzucenia koszyka.
Proces ten można też modyfikować za pomocą wtyczek i rozszerzeń
Sklepy WooCommerce mogą oferować wiele funkcjonalności, które poprawiają doświadczenie zakupowe. Mogą to być opcje filtrowania produktów na podstawie różnych kryteriów (np. cena, kolor, rozmiar), możliwość tworzenia konta użytkownika i śledzenia zamówień oraz historii zakupów, zarządzanie listami życzeń oraz udział w programach lojalnościowych. Funkcje te sprawiają, że klienci mają większą kontrolę nad zakupami, co wpływa na pozytywny odbiór sklepu.
WooCommerce jest zbudowany z myślą o responsywności, co oznacza, że sklepy tworzone przy pomocy tego rozwiązania działają dobrze na różnych urządzeniach – od komputerów stacjonarnych po smartfony i tablety.
Responsywny design pozwala automatycznie dostosować układ strony do wielkości ekranu, zapewniając, że wszystkie elementy są czytelne i łatwo dostępne, niezależnie od urządzenia. Jest to bardzo istotne w dzisiejszych czasach, w których coraz większa liczba klientów robi zakupy online korzystając z urządzeń mobilnych.
WooCommerce generalnie stawia na rozwiązania przyjazne dla użytkownika, co jest podstawą sukcesu tworzonych w nim sklepów internetowych. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi, prostemu procesowi nawigacji i zakupów oraz różnorodnym funkcjonalnościom, sklepy WooCommerce mogą zaoferować klientom przyjemne i bezproblemowe doświadczenie zakupowe.
Oczywiście, doświadczenie użytkownika może różnić się w zależności od projektu sklepu i jego konfiguracji. Jednak sklepy internetowe oparte na WooCommerce są przeważnie projektowane z myślą o zapewnieniu łatwego i przyjemnego korzystania ze sklepu.
Jednak najważniejsze jest, aby sklep internetowy skutecznie sprzedawał i dlatego powinien spełniać jeszcze kilka istotnych kryteriów.
Oprócz wspomnianych powyżej przyjaznego interfejsu, prostej nawigacji, przejrzystego procesu zakupowego, responsywności i szeregu funkcjonalności dedykowanych klientom, WooCommerce pozwala budować sklepy, które zapewniają:
- Krótki czas ładowania, ponieważ długi czas oczekiwania może zniechęcić klientów do zakupów. WooCommerce, wraz z odpowiednimi wtyczkami do optymalizacji wydajności (np. caching, minifikacja), pozwala skutecznie zadbać o szybkie ładowanie stron.
- Bezpieczeństwo, ochronę danych klientów oraz bezpieczne płatności.
- Optymalizację pod kątem SEO pozwalającą poprawić pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć większy ruch organiczny.
- Dobrą obsługę klienta dzięki dostępności wielu kanałów komunikacji (e-mail, czat, telefon), integracji z różnymi systemami obsługi klienta, takimi jak np. HelpScout, Freshdesk, oraz wtyczkom do komunikacji przez czat w czasie rzeczywistym.
- WooCommerce umożliwia łatwe i szybkie dodawanie oraz zarządzanie opiniami i recenzjami produktów, co buduje zaufanie klientów i zachęcająca ich do zakupów.
- Tworzenie i zarządzanie programami lojalnościowymi, kuponami i promocjami, ofertami specjalnymi i kodami rabatowymi, które pozwalają zwiększyć zaangażowanie i retencję klientów.
- Dodawanie zdjęć wysokiej jakości, szczegółowych opisów i specyfikacji produktów, które pomagają klientom podjąć trafną decyzję zakupową.
Integracja WooCommerce z Advanced Custom Fields (ACF) daje jeszcze większą kontrolę nad wyglądem i funkcjonalnościami sklepu internetowego pozwalając tworzyć bardziej zaawansowane, niestandardowe funkcje wykorzystujące dane z dodatkowych pól ACF. Rozwiązanie to może być istotne dla sklepów wymagających rozwiązań specjalnych lub nietypowej prezentacji produktów, ponieważ pozwala pokazać je w unikalny sposób i spersonalizować sklep w sposób zgodny z wizją biznesową.
ACF może również ułatwić zarządzanie produktami w oparciu o dane dodawane w niestandardowych polach oraz znacznie usprawnić procesy administracyjne i organizacyjne zwiększając efektywność działania całego biznesu e-commerce.
WooCommerce jest wszechstronną i elastyczną platformą e-commerce pozwalającą stworzyć sklep internetowy, który naprawdę sprzedaje. Dzięki dużej liczbie dostępnych motywów, wtyczek i rozszerzeń, a także możliwości integracji z ACF, pozwala dostosować sklep do naprawdę unikalnych potrzeb i wymagań, co przekłada się na lepsze doświadczenia klientów, wyższą sprzedaż i efektywne zarządzanie sklepem.
Chcesz mieć sklep internetowy, który sprosta Twoim wymaganiom i potrzebom biznesowym?
Zapraszamy do kontaktu: hello@sodova.pl