WooCommerce jest popularną, zintegrowaną z WordPress’em platformą e-commerce, która – dzięki elastyczności oraz rozbudowanemu ekosystemowi wtyczek i motywów – jest obecnie jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań do tworzenia sklepów internetowych.

„Woo” obsługuje w tej chwili ponad cztery miliony sklepów online na całym świecie, co daje mu 38,7% udziału w rynku. [1, 2]

Dlaczego właśnie WooCommerce?

WooCommerce zostało stworzone przez WooThemes w 2011 roku jako wtyczka do WordPressa. W 2015 roku rozwiązanie zostało przejęte przez Automattic, firmę stojącą za WordPress.com, i stało się oficjalnym produktem WordPressa, co przyczyniło się do dalszego rozwoju i popularności Woo.

Przejęcie WooCommerce i jego integracja z WordPressem umożliwiły lepsze dopasowanie Woo do ekosystemu WordPressa oraz poprawiły optymalizację, stabilność oraz wydajność sklepów budowanych z pomocą tego rozwiązania.

Prosty, przyjazny interfejs użytkownika

WooCommerce oferuje wiele darmowych i płatnych motywów stworzonych z myślą o łatwej nawigacji i estetycznym wyglądzie. Sklepy WooCommerce mają z reguły dobrze zaprojektowane, funkcjonalne interfejsy użytkownika, których elementy – takie jak koszyk, menu główne, kategorie produktów i przyciski – są umieszczone w miejscach, w których klienci ich szukają i dzięki temu z łatwością poruszają się po sklepie.

Przejrzystość interfejsu sprawia, że klienci nie muszą się zastanawiać, gdzie kliknąć, aby wykonać konkretne działanie, co przekłada się na brak przeszkód na „ścieżce zakupowej” i wyższą sprzedaż.

Prosta nawigacja

WooCommerce pozwala tworzyć sklepy z czytelnym i logicznie ułożonym menu oraz kategoriami produktów umożliwiającymi klientom szybkie i intuicyjne odszukanie konkretnych produktów. Poza tym, wbudowane funkcje wyszukiwania i opcje filtrowania pomagają w szybkim zawężeniu wyników do tych najbardziej odpowiednich.

Przyjazny proces zakupowy

WooCommerce oferuje przejrzysty proces zakupowy, który minimalizuje liczbę kroków potrzebnych do złożenia zamówienia.

Klienci mogą w prosty sposób dodać produkty do koszyka, przeglądać jego zawartość, a następnie przejść do płatności. Formularze mają z reguły uproszczoną formę, a niezbędne informacje zebrane są w logiczny sposób, co zmniejsza ryzyko porzucenia koszyka.

Proces ten można też modyfikować za pomocą wtyczek i rozszerzeń

Funkcjonalności poprawiające doświadczenie zakupowe

Sklepy WooCommerce mogą oferować wiele funkcjonalności, które poprawiają doświadczenie zakupowe. Mogą to być opcje filtrowania produktów na podstawie różnych kryteriów (np. cena, kolor, rozmiar), możliwość tworzenia konta użytkownika i śledzenia zamówień oraz historii zakupów, zarządzanie listami życzeń oraz udział w programach lojalnościowych. Funkcje te sprawiają, że klienci mają większą kontrolę nad zakupami, co wpływa na pozytywny odbiór sklepu.

Responsywność

WooCommerce jest zbudowany z myślą o responsywności, co oznacza, że sklepy tworzone przy pomocy tego rozwiązania działają dobrze na różnych urządzeniach – od komputerów stacjonarnych po smartfony i tablety.

Responsywny design pozwala automatycznie dostosować układ strony do wielkości ekranu, zapewniając, że wszystkie elementy są czytelne i łatwo dostępne, niezależnie od urządzenia. Jest to bardzo istotne w dzisiejszych czasach, w których coraz większa liczba klientów robi zakupy online korzystając z urządzeń mobilnych.

WooCommerce generalnie stawia na rozwiązania przyjazne dla użytkownika, co jest podstawą sukcesu tworzonych w nim sklepów internetowych. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi, prostemu procesowi nawigacji i zakupów oraz różnorodnym funkcjonalnościom, sklepy WooCommerce mogą zaoferować klientom przyjemne i bezproblemowe doświadczenie zakupowe.

Oczywiście, doświadczenie użytkownika może różnić się w zależności od projektu sklepu i jego konfiguracji. Jednak sklepy internetowe oparte na WooCommerce są przeważnie projektowane z myślą o zapewnieniu łatwego i przyjemnego korzystania ze sklepu.

Jednak najważniejsze jest, aby sklep internetowy skutecznie sprzedawał i dlatego powinien spełniać jeszcze kilka istotnych kryteriów.

Dodatkowe, ale równie ważne cechy skutecznego sklepu internetowego

Oprócz wspomnianych powyżej przyjaznego interfejsu, prostej nawigacji, przejrzystego procesu zakupowego, responsywności i szeregu funkcjonalności dedykowanych klientom, WooCommerce pozwala budować sklepy, które zapewniają:

  • Krótki czas ładowania, ponieważ długi czas oczekiwania może zniechęcić klientów do zakupów. WooCommerce, wraz z odpowiednimi wtyczkami do optymalizacji wydajności (np. caching, minifikacja), pozwala skutecznie zadbać o szybkie ładowanie stron.
  • Bezpieczeństwo, ochronę danych klientów oraz bezpieczne płatności.
  • Optymalizację pod kątem SEO pozwalającą poprawić pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć większy ruch organiczny.
  • Dobrą obsługę klienta dzięki dostępności wielu kanałów komunikacji (e-mail, czat, telefon), integracji z różnymi systemami obsługi klienta, takimi jak np. HelpScout, Freshdesk, oraz wtyczkom do komunikacji przez czat w czasie rzeczywistym.
  • WooCommerce umożliwia łatwe i szybkie dodawanie oraz zarządzanie opiniami i recenzjami produktów, co buduje zaufanie klientów i zachęcająca ich do zakupów.
  • Tworzenie i zarządzanie programami lojalnościowymi, kuponami i promocjami, ofertami specjalnymi i kodami rabatowymi, które pozwalają zwiększyć zaangażowanie i retencję klientów.
  • Dodawanie zdjęć wysokiej jakości, szczegółowych opisów i specyfikacji produktów, które pomagają klientom podjąć trafną decyzję zakupową.
WooCommerce i ACF

Integracja WooCommerce z Advanced Custom Fields (ACF) daje jeszcze większą kontrolę nad wyglądem i funkcjonalnościami sklepu internetowego pozwalając tworzyć bardziej zaawansowane, niestandardowe funkcje wykorzystujące dane z dodatkowych pól ACF. Rozwiązanie to może być istotne dla sklepów wymagających rozwiązań specjalnych lub nietypowej prezentacji produktów, ponieważ pozwala pokazać je w unikalny sposób i spersonalizować sklep w sposób zgodny z wizją biznesową.

ACF może również ułatwić zarządzanie produktami w oparciu o dane dodawane w niestandardowych polach oraz znacznie usprawnić procesy administracyjne i organizacyjne zwiększając efektywność działania całego biznesu e-commerce.

Podsumowanie

WooCommerce jest wszechstronną i elastyczną platformą e-commerce pozwalającą stworzyć sklep internetowy, który naprawdę sprzedaje. Dzięki dużej liczbie dostępnych motywów, wtyczek i rozszerzeń, a także możliwości integracji z ACF, pozwala dostosować sklep do naprawdę unikalnych potrzeb i wymagań, co przekłada się na lepsze doświadczenia klientów, wyższą sprzedaż i efektywne zarządzanie sklepem.

Chcesz mieć sklep internetowy, który sprosta Twoim wymaganiom i potrzebom biznesowym?

Zapraszamy do kontaktu: hello@sodova.pl

Podziel się wpisem:
Przesuń
w boku